Ernestas Beržanskis
Tel. +370 5 203 4333
Žalgirio g. 88, LT-09303 Vilnius
Latest posts by Ernestas Beržanskis (see all)
Ultra moderni centrinė Vienos (Austrija) traukinių stotis, kurios kasdieninis pralaidumas – apie 1000 traukinių ir 145000 keleivių, yra svarbi šalies ir visos Europos transporto sistemos dalis. Kas be šių skaičių daro ją ypatinga?
Centrinė Vienos traukinių stotis apjungia visas šalies ir miesto transporto linijas. Stotis turi 8 terminalus ir 5 platformas suprojektuotas taip, kad persėdimai į kitus traukinius tęsiant kelionę būtų patogūs ir greiti – toje pačioje platformoje. Geležinkelio stotis turi liniją, jungiančią ją su tarptautiniu Vienos oro uostu.

Bendras projekto plotas 109 ha. Stotis ir platformos užima apytikriai 50 ha plotą, kuriame apie 100 km geležinkelių bėgių, 300 sankryžų ir nesuskaičiuojamas skaičius signalinių įrenginių suprojektuota apgalvotai ir logiškai.
Sureguliuoti didelius transporto ir keleivių srautus nėra paprasta. Septyni federalinės Austrijos geležinkelių tarnybos darbuotojai, dirbantys stoties valdymo centre ir kiekvienas kontroliuojantis apie 600 geležinkelių perėjimų ir sankryžų, yra atsakingi, kad konkretus traukinys atsidurtų konkrečiu laiku konkrečioje platformoje.
Be stoties ir peronų, projektą sudaro prekybos centras, 1600 darbo vietų administracinis pastatas, 8 ha parkas. 20000 m² plote išdėstyta virš 100 prekybinių vietų ir daugybė poilsio vietų keleiviams.
Pietinėje Stoties rajono dalyje, 8 ha plote statomi gyvenamieji kvartalai (5000 apartamentų), apytikriai talpinsiantys 13000 gyventojų, kuriuos nuo stoties „dengs“ komercinė erdvė – įvairios paskirties biurų pastatai, priestočio viešbučiai ir pan.
Projektas pradėtas 2005 m, planuojama baigti 2018 m. Bendra projekto vertė 4 mlrd. eurų, geležinkelio stoties – 987 mln. eurų.
Stoties konstruktyvas profesionalų rankose
Už milžiniško projekto konstruktyvą atsakinga kompanija „Unger Steel Group“. Centrinės Vienos traukinių stoties projekto metu, kompanija naudojo „Tekla“ jau konkurso (tenderio) atlikti konstrukcinius darbus metu. Tuo metu net kompanijos vadybininkai jau buvo gerai įvaldę šią programą. Naudoti „Tekla“ kompanija pradėjo 2001 metais ir nuo to laiko stebi bei atlieka visus programinius atnaujinimus.
BIM procesas kompanijoje nelieka uždarytas už projektavimo biuro durų, jis pasklidęs planavime, gamyboje, logistikoje, projekto dalyvių bendravime.
Duomenys iš projektavimo biuro dirbtuvių keliauja tiesiai į metalo apdirbimo mašinų cechą. Konstrukcijų gamyba gali prasidėti vos užbaigus planavimą, o automatinis bei tikslus informacijos perdavimas leidžia išvengti klaidų.
Atliekant didelio mąsto užsakymus darbas turi būti atliekamas itin punktualiai: savalaikis atitinkamas konkrečių medžiagų kiekis reikiamoje vietoje – lemiamas sėkmės garantas!
„Tekla Structures“ netrukdomai projekto eigai
Projektuodami Vienos centrinę geležinkelio stotį, „Unger Steel Group“ naudojo „Tekla“ keliems tikslams:
- kompanija projektavo atskiras, tarpusavyje suderinamas metalo konstrukcijas, modelius ir modelių detales, pagrindinėms konstrukcijoms ir subkonstrukcijos (pvz. laidų klojimo bėgeliai);
- naudojo programinius duomenis ir brėžinius produkcijos (metalo konstrukcijų) gamybai bei montavimo darbams, detalių suvirinimui.

Vienos traukinių stoties konstruktyvo detalių gamyba©„Tekla“
Suprojektuoti ir pagaminti sudėtingos geometrijos ir didelių gabaritų konstrukcijas, turint glaustą darbo grafiką, naudojat 2D brėžinius – neįmanoma“, – įsitikinęs Eric Fladerer iš „Unger Steel Group“
„Unger Steel Group“ įkėlė architektūrinius 3D DWG failus, esamus konstrukcinius, inžinerinius bei infrastruktūros objektus (platformas, geležinkelius, pamatus) į „Tekla Structures“ tolimesniam projektavimui bei detalizavimui, darbų eiliškumui nustatyti ir darbų reguliavimui milžiniškoje statybvietėje. Visa tai reikalinga norint užtikrinti netrukdomą projekto eigą, pašalinant problemas dar projektavimo fazėje.
Vienos traukinių stotis. Sudėtingos konstrukcijos stogas
Neįprastos ir sudėtingos konstrukcijos Vienos traukinių stoties stogas – 35 „Unger Steel Group“ kompanijos ekspertų darbo rezultatas, kuriam buvo pasirinktos informacinio modeliavimo ir komandinio bendravimo programos: „Tekla Structures“ ir „Tekla BIMsight“.

Vienos traukinių stoties stogo panelė, BIM modelis ©„Tekla“
Nors stoties statybos darbai dar tęsiami, įspūdingas 25000 m² ploto banguojančių linijų, neturintis nei vienos horizantalios plokštumos stogas, sudarytas iš 14-os 76 m ilgio unikalios geometrinės formos permatomų panelių, dengiančių peroną, jau baigtas.
Prieš stogo panelių montavimą buvo nuspręsta atlikti pilnus stogo konstrukcijų matavimo darbus naudojant „Tekla“. Stogo konstrukcijų komponentai buvo sumontuojami prieš visą stogo panelę keliant kranu. Komandai reikėjo tikslių duomenų keliant ir tvirtinant šias konstrukcijas virš platformų, 15 metrų aukštyje. Prieš montavimą (suvirinimą) buvo atliekami atskirų komponentų matavimai ir tikrinimai, kad būtų aptikti ir pašalinti neatitikimai, o vėliau kontroliuojama visos panelės pozicija ir atliekamas atskirų panelių sujungimas.
Stogo konstrukcijos gamybos ir montavimo darbai „sukosi ratu“: konstrukcijos projektuojamos ir gaminamos pagal „Tekla“ modelį – pagamintų ir išmatuotų detalių duomenys vėl suvedami į „Tekla Structures“ ir modelis pakoreguojamas – duomenys perduodami montuotojams su tiksliais pozicijos nurodymais.

Vienos traukinių stoties stogo panelių kėlimas ir monatvimas©„Tekla“
„Unger Steel Group“ kontroliavo visas gamybos fazes ir stengėsi numatyti visus veiksnius, galinčius turėti įtakos galutinės, pilnos stogo konstrukcijos kokybei ir tvarumui. Atsižvelgta ir į tokius faktorius, kaip medžiagų atitikimas ir sąveika, transportavimo pasekmės ir pan.
„Kokia „Tekla“ nauda? Mes turėjome visą būtiną, centralizuotą ir bet kada pasiekiamą informaciją viename modelyje, kuria galėjome dalintis, kurios pagrindu buvo atliekama gamyba, montavimas ir sąskaitų išrašymas – akimirksniu ir teisingai“, – neabejoja Eric Fladerer iš „Unger Steel Group“